pondělí 10. září 2012

Domácí chléb aneb když nemohu v noci spát

V noci se budím pokaždé,jdu se napít a spím dál.Tak i dnes jsem se vzbudila v 2.30 hod,došla jsem do kuchyně napít se čaje, oko zalétlo na linku a uviděla jsem neschovaný chléb v sáčku.Nooo vlastně jen patičku.Chléb jsem schovala,zanadávala jsem v duchu na manžela,že po nočním pojídání chléb neschoval a šla jsem zpátky do postele.Ta patička chleba mi ale nedala spát.Uvědomila jsem si,že k snídaní bude chleba málo a že budu muset jít hned po probuzení do obchodu.Pak jsem si řekla,že by nebylo špatné upéct chleba doma,pěkně čerstvý,voňavý...Probírala jsem v duchu recepty co na pečivo mám,převalovala jsem se v posteli až mě z toho vrtění začala bolet záda! No co Vám mám povídat :-) hodiny ukazovaly 3.30, já vstala a šla péct chléb.

Recept mám úplně jednoduchý:
500 gr hladké mouky-část nahradím tmavou moukou
1 balíček sušeného droždí
300 ml vlažné vody
2 lžičky soli
1 lžička kmínu nebo jiných semínek
1 lžíce octa
2 lžíce oleje
V míse smíchám všechny suroviny a vypracuji těsto.Dělám ručně,pekárnu nemám.Těsto dobře prohnětu na vále,vytvaruji bochník a dávám okamžitě na moukou posypaný plech.Na plechu přikryji utěrkou a bochník nechám kynout . Pak předehřeju troubu tak 180-220 st,u mě je to ale odhadem,mám plynovou tak stupně na ní značeny nejsou.Peču kolem 30-40 min.

Bylo 6.30 hod a já vytahovala s trouba teploučký voňavý chléb.Tedy vzhledově nic moc,ale ta chuť...mňam! Snídaně se povedla. :-)



14 komentářů:

  1. tak ve 3.30 by mi bylo jedno co bude na snídani:D chleba vypadá skvěle, já mám naštěstí pekárnu, takže bych to našupala do ní.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé to je skvělý, ale oběd už bych asi prospala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oběd ne,ale doufám,že dneska v noci už budu spát až do rána :-) !

      Vymazat
    2. Tak já mám recept na domácí chleba, do kterého se přidávají dva krajíčky starého chleba rozmočeného ve vodě a ta voda se použije na zadělávání také, jinak podobně jak popisuješ.
      Na plechu ho potírám vodou, aby byl lesklý. Na dvou až třech místech je dobré ho na povrchu jakoby naříznout.

      Vymazat
    3. Z počátku jsem taky chleba potírala vodou a on byl pořád na povrchu bílý,vůbec se mu nevytvořila růžová kůrka.Pak jsem si přečetla,že se má potírat mlékem s rozpuštěným máslem,je to o trošku lepší,ale pořádka ta kůrka moc růžová není.:-(

      Vymazat
  3. Teda Věruš, ty jsi neuvěřitelná!! Já se v noci vůbec nebudím, jak večer lehnu, nerozlepím oko až ráno. :-)) Tvůj domácí chlebík vypadá náramně, manžel musel být překvapený a určitě si řekl, jakou to má doma hodnou ženušku a hospodyňku. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžel chlebík ocenil,ale to že má hodnou ženušku, která jej upekla nooo ... :-)

      Vymazat
  4. Taky netrpím nespavostí. Ale je fakt, že správní pekaři pečou chleba přesně v tuto dobu, že...? No teda...Já bych ráno radši došla do toho krámu... :D Jsi šikovná. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani já nespavostí netrpím.Ale z celého dne mám nejraději rána a když se tak probudím k ránu už začínám přemýšlet co podniknu a spánek je fuč!

      Vymazat
  5. Jé, moc díky za recept, určitě vyzkouším, v dnešní době sehnat recept na pečivo aniž by nebyl určen do domácí pekárny...Tisknu a dám vědět jak se povedl:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu držet palečky!!! Jen co mám recepty na chléb všude je uvedeno sušené droždí,ale příště zkusím normální droždí.Mám dojem že po tom normálním droždí těsto líp kyne.

      Vymazat
  6. Věrko, to tě tedy obdivuju, taky špatně spím, ale péct v noci by mě nenapadlo. To raději čtu. Chleba jsi upekla skvělý, někdy ho podle tvého receptu vyzkouším.
    Měj se krásně, přeji ti pohodový víkend. Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Fukčarinka - I já s obdivem čtu jak jsi ráno pekla. Pak byla ovšem snídaně velmi chutná, čerstvý chléb s láskou pečený.

    OdpovědětVymazat