neděle 5. ledna 2014

Bylinky-mojí pomocníci

Milé čtenářky zdravím Vás poprvé v tomto roce a přeji Vám hodně úspěchů,zdraví,štěstí.
Jakpak jste prožily svátky?Já celkem v pohodě a taky trochu i ve shonu. To by nebylo ono neužít si trošku toho vánočního zhonu,že? Abych vše zvládla tak na to jsem měla pomocníky. Ostatně mi pomáhají po celý rok,nejen o vánocích. Já když mám nějaký neduh,vyhybám se tabletám co jak mohu. Ale lékárnu navštívím. Jenže místo léků si odnáším bylinné čaje.
Moje stálicí je Meduňkový čaj. Někdy mám období,že večer usnu jako špalek,ale ve 3 hod v noci jsem vyspaná a ať dělám co dělám-neusnu! Pár nocí to jde,ale pokud to trvá déle,jsem celá rozladěná. To pak stačí si před spaním vypít šálek Meduňky a spím jako mimimo. Meduňka má totiž uklidňující účínky při psychických problémech a působí proti nespavosti.
Druhý čaj,který jsem používala hojně o Vánocích je Mátový. Máta je dobrá na trávení a pozitivně působí na vylučování žaludečních šťáv. Prostě bramborý salát,smažené řízky  a žaludek si o Mátu řekl sám.
Pak mám ještě v oblibě čaj Mateřídouškový. Ten jsem si koupila,když jsem měla zánět horních cest dýchacích. Což v téhle teplé zimě je dost často.
Bylinné čaje mám vždy zásobě. Používám k pití,některé najdou i jiné využítí.Třeba Heřmánkovým si občas oplachují vlasy po umytí.







14 komentářů:

  1. Vše nej v novém. Mně by se hodil ten mateřídouškový. Ovšem stejně nejraději slabý černý Lipton s citronem a medem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti i Tobě vše nej :-) A med i citron mám taky ráda.

      Vymazat
  2. Ajko s tím Tvým humorem a temperamentem musely být Vánove u Vás přímo luxusní :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mátový čaj jsem si v létě nasušila do zásoby. Meduňku jsem si musela koupit. Letos se, ale chystám ji zasadit a vypěstovat. Sním i o bylinkové zahrádce, kde budu mít všechny bylinky pěkně pohromadě levandule, rozmarýn a další a další bylinky. Krásný den přeji, Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to závidím.Já jsem uvažovala o tom,že si nějaké bylinky zasadím alespoň do květináče.

      Vymazat
    2. Krásně jsi mě navnadila,také teď popíjím černý Erl s kardamonem a mlékem,ale meduňku mám čerstvou v květináči tak si dneska uvařím!Vše krásné do nového roku Daja.

      Vymazat
    3. Dajo i Tobě vše nej do nového roku.Já zase ještě nikdy nepila čaj s kardamónem,ani si nedokážu představit jak chutná.

      Vymazat
  4. Fukčarinka - Věrko taky piji oba čaje, jak mátu, tak meduňku. Jsou to výteční pomocníci. Vyzkouším i mateřídouškový.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se o bylinky začala zajímat v době kdy mi alergoložka zakázala ovocné čaje,které jsem pila.Prý obsahuji chemické příchutě,konzervanty...

      Vymazat
    2. Super, taky budu muset přejít na bylinné čaje, zatím je pije jen manžel, já si nějak nemohu zvyknout. Hlavně moc nesmím pít před spaním, škoda, tu meduňku bych taky někdy potřebovala. Já pak chodím v noci často na WC.
      Ale jinak - Vánoce byly fajn, jako vždy.

      Vymazat
    3. Ježurko o tom nočním chození na WC mi povídej :) ! Já taky piji hodně dopoledne a odpoledne skoro vůbec.Ale ten hrníček meduňky mi nevadí.

      Vymazat
    4. Dobrý na nachlazení je i z hluchavky + med :-)

      Vymazat
  5. Díky.Tak hluchavku při nachlazení vyzkouším.

    OdpovědětVymazat