pondělí 1. července 2013

Víkendové pečení-záviny a chléb

Ač bych z ohledem na svou váhu péct neměla stejně u nás sobota bývá ve znamení pečení.Tentokrát to byly záviny s kynutého těsta:
500gr mouky
50gr cukru
50gr másla
2 dcl mléka
1/2 kostky droždí
trochu soli
Těsto jsem rozdělila na poloviny a vyválela 2 pláty.1 plát jsem posypala kakaem,druhý skořicí.Obojí jsem ještě posypala cukrem a pokladla vločkami másla.Srolovala 2 záviny a upekla.







Nějakým zázrakem u nás poměrně hodně často v neděli dojde chléb.A jelikož se mi do obchodu nechce,raději si jej upeču doma.


10 komentářů:

  1. Závin vypadá dobře, takové dobroty já můžu:-))
    Chlebík peču taky, z dvojité dávky, a stejně se po něm jen zapráší:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já asi taky budu muset dělat chleba z dvojité dávky.Hlavně když se na návštěvu k nám chystají děti :-)

      Vymazat
  2. právě jsem dojedla makový závin, ale z obchodu, ty tvoje jsou jistě lepší :)

    OdpovědětVymazat
  3. Koukám u Tebe je veselo !Slavnosti v Havířově,slunečnice v truhlíku,závin a chlebíček voní až k nám...vypadá to jako ráj na zemi!!!Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráj na zemi :-) Dajo to je hezké...jen to sluníčko kdyby nám tady častěji hřálo!

      Vymazat
  4. Fukčarinka - Po závinu i chlebu by se u nás jen zaprášilo. Občas sladký se může. Chleba peču stále, v obchodě koupíme zřídka.
    Slunečnice potěší. Na fotkách Havířova v květech máš Věrko zachyceného na fotografii mého muže. To je náhoda viď?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať koukám na fotky sebevíc netuším kdy jsem jej vyfotila :-)

      Vymazat
  5. Záviny i chléb vypadají naprosto skvěle, Věri. Pečení, to je něco pro mě. Mimochodem, péct klidně můžeš, ale nejez to! ;-) Já jsem na takové rady zrovna ta pravá, peču o 106 a jím zrovna tak. Už se do ničeho nevejdu! ;-)))

    OdpovědětVymazat
  6. Ještě se vracím, Věrko. Ty nedáváš do kynutého těsta vajíčka nebo žloutky?

    OdpovědětVymazat