neděle 2. prosince 2012

Havířov - Odpočinková zóna

Ráda bych Vám představila město Havířov,město ve kterém jsem se sice nenarodila, ale už 33 let žiji.Havířovu se říká Město zeleně,je nádherné a neměnila bych.Má přes 80 000 obyvatel,patří k němu  přilehlé vesnice-Životice,Bludovice a Suchá.Město samotné je taková dlouhá nudle a má to tu výhodu,že na obě strany je to kousek do přírody.
Začnu trošku netradičně,neukáži Vám město,ale odpočinkovou zónu,která vznikla v listopadu 2010 pod ulicí na Nábřeží.Trošku je mi líto,že jsem se tam vypravila až v listopadu,kdy už bylo pošmourné počasí a fotky tomu odpovídají.
Tady se na odpočinkovou zónu vchází.


Stezka je téměř 2 km dlouhá, je barevně odlišena pro chodce, cyklisty a in-line bruslaře. Pro děti jsou na stezce vybudovány dvě dětské hřiště s různými dřevěnými dětskými sestavami





 Sportovci mohou využít biketrialová hřiště (jízda na kole přes překážky).






 

 Celá odpočinková zóna sousedí s přírodní památkou „Meandry řeky Lučiny“ a proto na stezce jsou umístěny informační tabule, kde najdeme zajímavosti tohoto chráněného území.




V zóně je také stánek s občerstvením,který ovšem teď už zeje prázdnotou a v provozu bude až v létě.








Po celé zóně je hodně laviček,které lákají k odpočinku a ke koukání na nádhernou přírodu.








Určitě Vám pak v létě dám fotky ještě jednou,kdy vše kvete a svítí sluníčko.

A jelikož se nám pomalu  blíží Vánoce,přeji Vám příjemné prožití první Adventní neděle.


10 komentářů:

  1. Fukčarinka - Věrko zvolila jsi opravdu dobře, procházka v tomto místě je příjemná v každou roční dobu. Kdykoliv si zamaneš za chvilku se vrátíš a jsi ve městě. Někde na Nábřeží směrem k letnímu kinu jsou otevřené tři nové obchůdky - přebytková domácí produkty, pak cukrárna a třetí je údajně kavárna a květinářství. Já tam ještě nebyla, ale chystám se s mužem, že se projdeme a navštívíme prodejničky. Mě láká ta kde mají kytky a vůbec mám dojem, že to bude snad jak bylo dříve holičství a kadeřnictví. Tam v létě bylo vždy plno stromků a keřů v kontejnerech, tak, že by ráj zahradní? No nevím budu muset tam zavítat. Nebyla jsi tam už ty?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško o těch nových prodejnách vím,ale nebyla jsem tam ještě.Akorát manžel navštívíl prodejnu U moudré kozy (výrobky z farem) a nijak nadšený nebyl.Prý vysoké ceny a poloprázdné regály.Mám to v plánu prozkoumat.

      Vymazat
  2. Havířov musí být moc hezké město, Věrko, kde je zeleň, tam je krásně. Odpočinková zóna se mi líbí, u nás nic takového není, i když zeleně tady máme poměrně dost.
    Procházka byla pěkná, ale těším se na jarní nebo letní, až bude svítit sluníčko.
    Zdravím tě a přejí příjemný večer první adventní neděle. :-) Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě Hani letní fotky vložím.Já se tam v létě chystala.Ale jednou bylo moc horko,podruhé do toho něco vešlo...no až teď se zadařilo. :-)

      Vymazat
  3. Odpočinková zóna vypadá moc dobře. Já znám Havířov vlastně jen z auta, průjezdově, když jedeme skrz.

    OdpovědětVymazat
  4. V Havířově jsem sice nikdy nebyla, ale pocházela tam odtud kamarádka a moc litovala, že se museli odstěhovat...:)

    OdpovědětVymazat
  5. Náhodou ta procházka musela být moc přijemná i když už podzimní a bez sluníčka. Ta odpočinková zóna je hezká a vidím, že v blízkosti jsou obytné domy, takže je určitě i hodně navštěvovaná. Mě by se líbila i procházka do přírody, na fotce vidím, že jsou v potoce raci a nad nimi ledňáčci. Musí to být nádhera.

    OdpovědětVymazat
  6. Odpočinková zóna vypadá dobře. V létě, když je hezky, tam musí být pěkný pobyt. Určitě nám zónu ukaž, až něco pokvete. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Hezký večer,náhodou jsem zavítala k Vám ,zaujal mě chlebíček tak jsem koukla dál.Vidím,že jste z Havířova,jezdíme tam někdy něco nakoupit už mnoho let.Je to město,které se stále vyvíjí a vylepšuje,ani se nedivím ,že tam jste spokojena.Moc se mi líbí ta barva Vašich vlasů,ta první,ač jsem tmavovláska.Ráda Vás zase navštívím ,už jsem se přihlásila jen nechápu ,že to je u Vás bez fotky.Daja http://duha2-daja.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat