středa 21. listopadu 2012

Jednoduchý recept na chléb

Ráda koukám na vaření na TV Paprika.Teď o víkendech tam běží pořad Lorraime Pascale  Vaříme doma snadno a rychle. U toho pořadu sedím vždy s tužkou a papírem ,protože tam jsou často zajímavé recepty.V minulém pořadu mne zaujal recept na chléb z kynutého těsta bez hnětení.Sice jsem koulela očima jak to může dopadnout,když se kynutě těsto nehněte.Ale nedalo mi to a vyzkoušela jsem.
Tady je recept:

Jednoduchý chléb

450 gr chlebové mouky nebo obyčejné hladké
7 gr sušeného droždí
1 lžičku soli
1 lžičku cukru
300 ml vlažné vody

Sypké přísady jsem smíchala v míse dohromady a zalela vlažnou vodou.Vše jsem smíchala vařečkou a pak ještě trochu proracovala rukama,ale jen tolik aby se vše spojilo dohromady. Hned jsem vytvarovala bochník,dala na plech vyložený pečícím papírem a nechala vykynout.Trouba se má rozehřát na 200 st,ale mám plynovou takže to bylo odhadem.Rozehřátou troubu jsem vystříkala lahvičkou s rozprašovačem vodou, aby se vytvořila pára a okamžitě jsem vložila plech s těstem.No a po 30 min bylo upečeno!



Chléb byl chutný,dobře vykynul a vůbec nebyl hutný, jak jsem se obávala.
Fotku celého bochníku ale nemám.Manžel s nožem byl rychlejší než já s foťákem!

9 komentářů:

  1. Hmm, vypadá dobře chlebík....
    To já už mám rodinu docela vycvičenou.... manžel vždycky zařve na děti - čekejte, maminka ještě nefotila:-))))
    No maj z toho srandu:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi si budu muset takle manžela vycvičit :-) !

      Vymazat
    2. "čekejte, maminka ještě nefotila...!" To mne rozesmálo, vtipnéé...!! :D

      Vymazat
  2. Fukčarinka - Ano podobný peču a dávám do trouby hrníček se studenou vodou. Těším se na procházku našim městem, kterou připravuješ.

    OdpovědětVymazat
  3. Kdepak máš svého průvodce městem...? Já už se mooc těšíííím....! :D Nebo meješ okna...? :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je skvělý chleba, Věruško, s dovolením si stáhnu recept, tohle stojí za vyzkoušení. Úplně se mi sbíhají sliny, klidně bych si krajíček dala jen trochu posolený.

    OdpovědětVymazat
  5. Chlebík vypadá moc pěkně. Já moc nepeču, ale to jen kvůli tomu, že bych to pak musela sníst. Ale chleba by se mohl udat:)

    OdpovědětVymazat