sobota 22. listopadu 2014

Pěstujete citrusy?

Já je tedy nepěstovala, ani mně to nijak nelákalo.Jenže jsem asi před 6 lety jeden stromeček mandarinky dostala.Byl nádherný.Malý,košatý a obsypaný malými plody mandarinek.Příštím rokem mi taky vykvetl a dokonce i plodil.Dost jsem se tomu divila jak může při mé péči plodit! Ale další léta začal chřadnout.Nekvetl a tím pádem ani mandarinky nebyly.Koukla jsem na net,podle návodu jsem stromeček ostříhala... a zase nic.Některé větvičky mi úplně uschly,jiné se nepěkně vytáhly.A zase žádné květy ani plody.Až letos v říjnu už jsem se na tu neduživou rostlinku nemohla dívat a znovu jsem chytla do ruky nůžky.Teď jsem už byla opatrnější.Zkrátila  jsem jen spodní větvičky .Za chvíli vyrazily nové vršky a mandarinka rozkvetla.Sice měla jen 3 květy,ale i to byl pro mně úspěch! No plodů jsem se nedočkala ani tentokrát.Taky na podzim kdo by plodil,že jo?Ono se sice z květů malé plody vyklubaly,ale hned uschly.Ale i tak jsem z květů měla radost.Na jaře zastřihnu stromeček zase,tentokrát celý,snad budu mít větší úspěch.










14 komentářů:

  1. Fukčarinka - Věrko přeji ti aby jsi se dočkala opět plodů. Mandarinka má krásný květ, voněl?
    Upekla jsem podle tebe ty kokosové věnečky, výborné. Dala jsem u sebe odkaz na tvůj blog. Nevadí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš,že nevadí! Věnečky chutnaly i manželovi a to už je co říct-on není na sladké.

      Vymazat
  2. Pěkný stromek Věruš:-) Já měla citroník, ale odešel. Pak jsem měla ze semínka pomelo, po roce uschlo a nevim proč ... no tak zkusim znova.-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko taky jsem zvědavá jestli mandarinka vydrží nebo odejde :) !

      Vymazat
  3. Nevadí, Věrko, ale ten květ je nádherná! Vytrvej a dočkáš se, určitě!

    OdpovědětVymazat
  4. Uvidíme co na jaře Libuško.Ale citrusy asi chtěji něco speciálního :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já moc úspěšná pěstitelka nejsem a moc obdivuju..je krásný :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě že se mi moc citrus v paneláku pšstovat nedaří :)

      Vymazat
  6. No květ je nádherný...ale Věruš, přijde mi ten substrát u rostliny hodně unavený, navíc v zimě tyto rostliny potřebují studenější odchov / tak kolem 15st ./, moje sousedka je má postavené na parapetu okna, takže mají dost světla a je tam i ten pokles teploty. Na druhou stránku, v létě mají tyto rostliny rády pobyt venku, ale tyto informace určitě najdeš na nějakém citrusářském foru a rostlince to jistě pomůže.
    Krásný advent...

    OdpovědětVymazat
  7. No to já jsem se dočetla,že potřebují studený odchov,ale kam s ním v paneláku? Pod parapetem je ustř topení tak ani tam chlad není.Já bych si citus nekoupila,ale je to dárek...tak bojuju :) Přesadit chci na jaře.I Tobě krásný Advent.

    OdpovědětVymazat
  8. Taky bych radila na jaře rozhodně přesadit, podle návodu na netu přihnojit a v zimě potřebuje chladno. Chodbu v paneláku, není možno?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na chodbě květiny mít nesmíme,prý z bezpečnostních důvodů.Je dost úzká a okna parapety nemají.Na jaře přesadím.Prozatím jsem zezhora odebrala trochu hlíny a nasypala čerstvou.

      Vymazat
  9. Věrko, také vídám v květinářství mandarinku a docela by mě lákala doma, ale...teď jak čtu u tebe, asi bych se dlouho neradovala. Docela by mě zajímalo, zda se dá jíst? Ty kupované doslova miluji. Tak přeji tobě i mandarince hodně zdraví a ať ti dělá keřík jen radost. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Natynko zkoušeli jsme plody jíst,ale byly trpké,zřejmě chybí sluníčko.Klidně si mandarinku kup,určitě jsi lepší pěstitelka než já :)

      Vymazat