sobota 12. ledna 2013

Kvetou i v zimě

Nějak se teď nic neděje,tak Vám ukáži své květinky,které mi teď kvetou a zpříjemňují mi čekání na jaro.Je to můj velký koníček.
Tohle je Ibišek-čínská růže.Mám doma 3 a mám je vypěstované jako stromečky.Rostou jako divé,co chvíli je musím zastřihnout,abych je zkrotila.Musí je alespoň na chvíli pošimrat sluníčko,jinak mi odmítají kvést. Takhle mi jedna kvetla zrovna na vánoce.


Tahle se jmenuje Spathiphyllum-Lopatkovec.Ten sluníčko mít nemusí,já ho mám 6 m od okna a kvete každým rokem, květ je bílý,vydrží hodně dlouho.


A tohle je banánovník.Je to mládě,takže do květu má ještě daleko.Květ se prý tvoří až za 60 listem.Je to můj druhý banánovník.


Tomu prvnímu jsem listy nepočítala,vůbec mne ani nenapadlo,že by mi mohl vykvést.A přece se stalo!

Květ je velký fialový hrozen složený z malých kvítků.Ono to na fotce není dobře vidět,ale nahoře hroznu jsou už suché kvítky a z nich raší malinké banánky. Jenže aby všechny dozrály potřebovaly by asi jiné podmínky než jaké může nabídnout obývák v paneláku.Takže jsme měli jen asi 10 minibanánků.Jen škoda,že banán odplodí a zhyne.Když plodil vyrašilo mnoho nových rostlinek.Jednu jsem si nechala,tak snad mi zase pokvete.

Mějte se hezky :-)

12 komentářů:

  1. miluji ibišky, mám obrovský strom, kvete mi červeně, ale růžový bych chtěla taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám dva stejné, třetí jsem dostala,ještě nekvetl tak jakou má barvu nevím.

      Vymazat
  2. Ibišek nemám, ani banánovník, radši ty méně náročné:-)))
    Kvete parádně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ibišek vůbec náročný není.Chce jen hodně vody a trošku sluníčka.

      Vymazat
  3. Ibišky už nemám, nevešly by se mi do bytu. Měly totiž tendenci vyhnat dlouhý výhon a na konci kvést. Stříhat jsem mohla, jak chtěla, stále si vedl svou. Lopatkovec mám, ale spíš ho suším. Zapomínám zalévat a on rád dost vody. Ale občas nezapomenu a to pak i kvete. Nyní mi kvetou dvě orchideje a třetí se chystá. Věrko, tobě kytičky moc pěkně kvetou. Ten banánovník byl úspěch. Přeji, ať ti vykvete i ten mladý.

    OdpovědětVymazat
  4. S takovou květinovou krásou k nám jaro určitě přijde rychleji ;-).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alespoň doma máme léto,když už za okny chumelí !

      Vymazat
  5. Fukčarinka - Banánovník má opravdu krásný květ, syn také má tropické rostliny, pěstuje je, ale jeho rodina uhýbý rostlinám a to by nebylo pro mě. Má to v bytě jak v tropech, potřeboval by spíš tak rodinný domek a v něm zimní zahradu, to by pak bylo něco. Věrko ta čínská růže má krásnou barvu. Já měla moc hezkou, ale můj muž ji tak intenzívně zalíval až uhynula, nedal si bohužel říct, že ji tím škodí. Květ měla plnný a rudě červený.
    Já nyní čekám v napětí až mě rozkvete poprvé orchidej, na chodbě mě kvete vánoční kaktus, je to opravdu milé jak nám něco vykvete . Takový náš malý úspěch viď?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo je to Maruško radost koukat na rozkvetlé kytky. Nedokážu si představit,že se Činská růže dokáže přelít :-) vždyť ta má pije vodu jak duha :-) !

      Vymazat
  6. Máš moc pěkné kytky, Věri, je vidět, že tě jejich pěstování baví. Taky máme s mamkou dost kytek, většinou orchideje a klívie. U nás je pěstitelkou mamka.

    OdpovědětVymazat
  7. Kvetoucí kytičky v bytě moc závidím. Mně vše umírá:/

    OdpovědětVymazat